Završna konferencija projekta "Gender4 STEM - Gender Aware Education and Teaching"
Ususret obilježavanju Međunarodnog dana žena i djevojaka u znanosti, Institut Ruđer Bošković (IRB) i tim projekta ‘Gender4 STEM - Gender aware education and teaching’ pozivaju Vas na završnu konferenciju projekta koja će se održati u četvrtak 6. 2. 2020. godine s početkom u 9:00 sati u dvorani 3. krila Instituta Ruđer Bošković, Bijenička cesta 54, Zagreb.
Događanje je namijenjeno uzvanicima po pozivu, partnerima na projektu, obrazovnim stručnjacima i nastavnicima, popularizatorima znanosti te predstavnicima medija. Molimo predstavnike medija da se akreditiraju putem poveznice.
Riječ je o projektu koji je sufinancirala Europska unija u sklopu ERASMUS+ projekta i koji se provodio u četiri europske zemlje, Luxemburgu, Italiji, Nizozemskoj, Rumunjskoj i Hrvatskoj.
Koordinator i nositelj projekta je Institut za znanost i tehnologiju u Luksemburgu (LIST), a uz IRB koji je član ekspertnog tima, partneri na projektu su Fundatia Professional - Rumunjska, VHTO - Nizozemska, Consulio d.o.o. - Hrvatska, SMARTVENICE - Italija, te WIDE (Women in digital empowerment) - Luksemburg.
Cilj projekta ‘Gender4 STEM’ bio je adresirati razloge slabe zastupljenosti djevojčica u obrazovanju u području STEM-a (znanost, tehnologija, inženjerstvo i matematika), a potom i žena u STEM karijeri.
Program događanja otvorit će ravnatelj IRB-a dr. sc. David M. Smith te voditeljica projekta dr. sc. Marie Gallais, LIST, a izuzetna je čast projektnog tima najaviti veleposlanicu Australije u Republici Hrvatskoj Nj. E. Elizabeth Marianne Petrovic kao posebnu gošću i motivacijskog govornika u prvom dijelu programa.
S obzirom da se često kao jedan od razloga zašto su STEM discipline neprivlačne djevojčicama navode postojeći stereotipi, jedna od aktivnosti projektnog tima bila je analizirati stavove, te zainteresiranost i uključenost djevojčica u predmete iz STEM područja u uskoj suradnji s nastavnicima, a uzimajući u obzir postojeće stereotipe koji djevojkama nerijetko nameću mišljenje da nisu dovoljno talentirane za karijeru u području STEM-a.
U sklopu projekta razvijena je i posebna platforma za e-učenje ‘Gender4 STEM asistent u nastavi’ koji nastavnicima nudi bogati izbor alata i materijala koje mogu koristiti u nastavi s ciljem poticanja snažnijeg interesa te ravnopravne zastupljenosti djevojčica u obrazovanju u području STEM-a.
Rezultate projekta predstavit će Iva Matasić, direktorica tvrtke Consulio i koordinatorica projektnih aktivnosti u Hrvatskoj te Tomislav Negulić iz tvrtke Negactive.
Posebno zanimljiv bit će i okrugli stol koji će okupiti nastavnike koji su bili uključeni u projekt i koji će podijeliti svoja iskustva sa sudionicima.