Ciklus naprednih online radionice iz kemije oduševljava srednjoškolce i nastavnike
Na Institutu Ruđer Bošković nedavno je održana peta radionica u serijalu popularnih online radionica iz kemije za srednjoškolce ‘Analizom pogodi koja je sol u vodi’. Radionica, koju su vodili dr. sc. Tomislav Portada i dr. sc. Zlatko Brkljača ovog je puta okupila rekordan broj polaznika, njih dvadeset i troje iz Karlovca, Koprivnice, Varaždina i Zagreba.
''Aktualna pandemija bolesti Covid-19 stavila je pred nas koji se bavimo popularizacijom znanosti i radom s darovitim učenicima velike izazove, jer su mogućnosti rada s miješanim grupama učenika zbog protuepidemijskih mjera znatno ograničene, a od početka ove nastavne godine i posve ukinute.
Ne mogavši se pomiriti s takvom situacijom, došao sam na ideju da jednu svoju radionicu prilagodim za izvođenje na daljinu,'' objašnjava dr. sc. Tomislav Portada za portal srednja.hr
Radionice su namijenjene ambicioznijim srednjoškolcima i onima koji sudjeluju na natjecanjima iz kemije te žele naučiti više od onoga što im se nudi u okviru redovne nastave, dok je nastavnicima radionica mogla poslužiti kao primjer kako raditi interaktivnu nastavu s učenicima iz različitih razrednih odjeljenja, a da se pritom ne prekrši nijedna od protuepidemijskih preporuka i mjera.
Zadatak polaznika bio je i ovog puta da na temelju opažanja izvedu zaključke o sastavu zadanih vodenih otopina.
Učenicima se radionica svidjela, a voditelji su na kraju radionice najavili da će se slične aktivnosti nastaviti održavati i ubuduće.
Dr. sc. Portada se bavi popularizacijom kemije i radom s darovitim učenicima zadnjih dvadesetak godina, a posebno intenzivno zadnjih četiri do pet godina, kada pokreće vlastiti projekt Kemijsko-inženjerske radionice HKDI-ja, u sklopu kojega uspješno organizira ljetne, jesenske i zimske škole kemije za srednjoškolce u Rijeci, Varaždinu i Osijeku, kao i niz pojedinačnih predavanja i radionica za širi spektar publike u gradovima diljem Hrvatske.
''Na kraju želim naglasiti da koliko god ova radionica bila korisna i popularna, ona je ipak tek nadomjestak za stvarni praktični rad u školskom kemijskom kabinetu u situaciji kada zbog izvanrednih okolnosti takvu praktičnu nastavu ne možemo izvoditi,'' zaključuje Portada u razgovoru za portal srednja.hr