Pratite nas i na društvenim mrežama
Javnost i mediji od danas mogu pratiti sve aktivnosti Instituta Ruđer Bošković na društvenim mrežama Facebooku, Twitteru i LinkedInu, te smo ovom prilikom premijerno prikazali 'SCI CSI' film čiju režiju i scenarij potpisuje dr. sc. Deša Jelavić Malenica, a u kojem su u debitantskim ulogama briljirali znanstvenici IRB-a.
Film je svoju premijeru na filmskom platnu imao na Reviji amaterskog filma u Zagrebu te Trash film festivalu u Varaždinu, a ovo je prvi puta da će biti dostupan široj javnosti putem društvenih mreža, kojoj je do sada bio dostupan samo trailer na YouTubeu.
S obzirom na suvremene tekovine komunikacija, medija i marketinga, kao i na potrebu da povećamo vidljivost rada i dostignuća naših znanstvenika u javnosti i medijima, prisutnost Instituta na društvenim mrežama je neophodna. Iako društvene mreže više nisu novost, dugo smo se bavili pitanjem koji je najučinkovitiji način predstavljanja u tom mediju s obzirom da je riječ o izuzetno dinamičnom okruženju i s obzirom na specifične potrebe svih javnosti IRB-a.
Preko različitih mreža, s obzirom na populaciju koja ih koristi te ovisno o tehničkim opcijama koje nude, ciljamo na različite javnosti. Tako, primjerice, na LinkendInu ciljamo na znanstvenu i akademsku zajednicu, poslovnu i utjecajnu javnost, a preko Facebooka želimo unaprijediti komunikaciju s našim građanima i medijima. Preko Twittera ćemo nastojati komunicirati sa svim javnostima IRB-a.
Najveći "dioničari" Instituta Ruđer Bošković su građani Republike Hrvatske stoga je naša dužnost izvijestiti građane o našim aktivnostima i o tome kako se uložena sredstva koriste u cilju razvoja društva, visokog obrazovanja i stvaranja boljih životnih uvjeta za sve građane.
Nažalost, stav javnosti i situacija u kojoj se RH nalazi ne idu u prilog znanosti. Javna svijest o važnosti znanosti za gospodarski i društveni napredak vrlo je slabo razvijena što je i logično s obzirom da su naši građani opterećeni otplatama kredita, traženjem posla i prehranjivanjem obitelji. Također, znanstvenicima se nerijetko zamjera da se uopće ne trude ili nedovoljno komuniciraju s medijima i javnosti, što ne osporavamo, međutim kako bi to bilo moguće poboljšati potrebna nam je i kvalitetna komunikacijska "infrastruktura".
Društvene mreže samo su jedan od alata koji su nam dostupni i koje svakako želimo iskoristi kako bi unaprijedili komunikaciju s našim brojnim javnosti ma i medijima te povećali zanimanje javnosti za prirodne znanosti i znanstvena istraživanja. Nadamo se da ćemo na ovaj način još više animirati javnost i medije na praćenje i isticanje pozitivnih primjera, postignuća u znanosti, promicanje istraživačkog duha i demistifikacije znanosti s ciljem formiranja javnog mišljenja o važnosti i ulozi znanosti za napredak društva u cijelosti.